European parliament magazine 'filled with pro-Russia content'

EP Today using articles from Kremlin-funded outlet RT news, says EU taskforce

An EU task force responsible for tackling disinformation has revealed that a self-styled “news magazine for the European parliament” is copying half of its articles directly from the Kremlin-funded news channel RT.

EP Today, whose readers include senior MEPs, the European commissioner for digital economy and society, Mariya Gabriel, and European ambassadors to the EU, is said to be dominated by articles from the controversial Russian outlet.

Continue reading…
Source: The Guardian
European parliament magazine 'filled with pro-Russia content'